Zapotrzebowanie na klientów istnieje praktycznie w każdej branży, ponieważ jest to podstawa dobrego i dochodowego biznesu. Wykorzystywanie okazji na spopularyzowanie danego produktu jest umiejętnością bardzo cenną i zdecydowanie wiedzą to przedsiębiorcy branż farmaceutycznych. Jak pozyskuje się bazę lekarzy zgodnie z zapisami RODO i jak robić to efektywnie?
Firmy farmaceutyczne, rehabilitanci czy przedstawiciele innych branż powiązanych z leczeniem chorób często nawiązują współprace z lekarzami, którzy mają bezpośredni kontakt z pacjentami, i mogą im polecić danego usługodawcę w ramach leczenia.
Najczęściej takie zjawisko zachodzi w relacji firm farmaceutycznych produkujących dane leki i lekarzami, z największą korzyścią dla samych lekarzy, którzy nierzadko otrzymują pieniądze i profity z polecania danych produktów. Nie jest to absolutnie złe zjawisko, jeżeli polecany przez lekarza produkt czy lek jest faktycznie dobry i pomoże pacjentowi uporać się ze schorzeniem.
Takie działanie niesie korzyść dla obu stron, a wszystko, co jest korzystne dla biznesu, warto wykorzystywać – dlatego też przydatna jest tu baza lekarzy, która znacznie ułatwi nawiązywanie podobnych kontaktów.
Pierwszym krokiem do zbudowania bazy lekarzy jest określenie listy specjalistów, którzy zgodzili się na przekazanie swoich danych kontaktowych, w tym adresu e-mail. Jest to podstawowy krok, który uprawnia nas do wykorzystania danych osobowych lekarzy do kontaktu z nimi, tak jak bezpośrednio wskazują zapisy RODO. Baza lekarzy jest trudna do zrealizowania i stworzenia na własną rękę, ponieważ jest to bardzo specyficzna grupa odbiorców ze względu na wykonywany zawód.
Możliwe jest pozyskanie informacji o wybranych lekarzach za pośrednictwem bazy udostępnionej do dostępu publicznego przez Centralny Rejestr Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, która powstała dzięki Naczelnej Izbie Lekarskiej.
Teoretycznie można spróbować zrobić to samodzielnie, pozyskując informacje na temat pracujących lekarzy danej specjalizacji w naszym rejonie, np. posługując się stronami internetowymi ośrodków zdrowia czy gabinetów prywatnych. Jest to jednak dość żmudne zajęcie i sprawia, że nasza baza lekarzy o określonej działalności może powstawać bardzo powoli.
Na polskim rynku istnieją firmy zajmujące się pozyskiwaniem informacji o potencjalnych klientach, następnie gromadząc je w spersonalizowane bazy informacyjne przekazywane interesantom. Takie bazy można wykorzystywać do celów marketingowych w tym np. do mailingu.
Jeśli chodzi o bazę lekarzy, zainteresowanie nią jest spore właśnie wśród firm farmaceutycznych lub działalności opierających się o usługi rehabilitacyjne. Dzięki temu pojawia się możliwość nawiązania współpracy i obopólnych korzyści finansowych.
Najlepszym rozwiązaniem na pozyskanie takiej bazy jest kontakt z firmą o tej specjalizacji, która o wiele szybciej i sprawniej przygotuje informacje potrzebne nam do marketingu, niżeli sami mielibyśmy robić to od podstaw.
Artykuł sponsorowany