ZUS wznawia obsługę klientów w placówkach od 4 maja 2020 r.

ZUS wznawia obsługę klientów w placówkach od 4 maja 2020 r.

data

Od 4 maja przywrócona zostanie obsługa klientów w placówkach ZUS. U pracowników w salach obsługi będzie można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.

 

ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00 - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Zaznacza, że w placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.

Ze względu na obowiązujący stan epidemii, nadal zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu.

Prezes Uścińska zachęca do zakładania profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. "Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów”- dodaje.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.

 

Ważne bezpieczeństwo

Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

Polecane Video

Najnowsze artykuły w dziale