Reklama tradycyjna wciąż ma się dobrze. Nie ważne jak wiele form reklamy zostanie wprowadzonych do obiegu – kalendarze, teczki firmowe zawsze będą sprzedawać. Współpraca z drukarnią wcale nie musi być na samym początku trudna. W porównaniu z reklamą w internecie trendy w druku zostają z nami znacznie dłużej, a techniki drukarskie tak często się nie zmieniają. Czas włożony w naukę o druku, kolorach, rozdzielczości, przygotowaniu pliku do wydruku - zwróci się znacznie szybciej niż nauka o nowych formach reklamy w internecie. Ba... druk znany był już w Chinach w 175 roku naszej ery. Nikt dzisiaj nie wyobraża sobie bez niego świata. Pozwala czytać książki, prasę, wręczać wizytówki, czy kupować t-shirty z grafiką. W dzisiejszym artykule poznaj jak współpracować z drukarnią.
Reklama tradycyjna wciąż ma się dobrze. Nie ważne jak wiele form reklamy zostanie wprowadzonych do obiegu – kalendarze, teczki firmowe zawsze będą sprzedawać. Współpraca z drukarnią wcale nie musi być na samym początku trudna. W porównaniu z reklamą w internecie trendy w druku zostają z nami znacznie dłużej, a techniki drukarskie tak często się nie zmieniają. Czas włożony w naukę o druku, kolorach, rozdzielczości, przygotowaniu pliku do wydruku - zwróci się znacznie szybciej niż nauka o nowych formach reklamy w internecie. Ba... druk znany był już w Chinach w 175 roku naszej ery. Nikt dzisiaj nie wyobraża sobie bez niego świata. Pozwala czytać książki, prasę, wręczać wizytówki, czy kupować t-shirty z grafiką. W dzisiejszym artykule poznaj jak współpracować z drukarnią.
Zanim zdecydujesz się rozmawiać z drukarnią zorientuj się czym są i jak się je techniki drukarskie. Jeśli masz do zlecenia druk papierowych toreb ozdobnych z logotypem swojej firmy, czy też produkcję opakowań najpewniej druk offsetowy będzie prawdopodobnie najlepszym wyborem. Sprawdza się on bardzo dobrze przy druku bardzo dużych nakładów. Setek, czy tysięcy egzemplarzy. Niestety są też minusy tego typu druku. Musisz dowiedzieć się czym jest CMYK, DPI. Przygotowanie do druku pliku zajmuje trochę czasu i najpewniej zobaczysz przed finalnym wydrukiem przykładowy wydruk. Technika druku offsetowego oferuje doskonałą jakość wydruku z nasyconymi kolorami oraz całkiem niezłą powtarzalnością wydruku. Przed zleceniem pracy drukarni powinieneś dowiedzieć się również kilku informacji na temat druku cyfrowego, druku UV, druku UV LED, sitodruku, tampodruku, czy fleksografii. Osobiście polecam na ten temat artykuł na blogu drukarni RAGUS - https://ragus.pl/techniki-druku/
Specjalizacja, lub inaczej w czym drukarnia, której chcesz zlecić swój projekt jest najlepsza. Zwracaj uwagę na specjalizację drukarni, gdy zlecasz pracę za dziesiątki, czy setki tysięcy złotych. Jeśli drukarnia, której zlecasz pracę specjalizuje się w sitodruku, czy to też oklejaniu samochodów reklamami – nie zlecaj jej nadruku na torbach ozdobnych dla klientów. Z uwagi na bardzo różnorodną gamę maszyn nie chodzi tutaj tylko o sam know-how drukarza, ale również o maszynę na której pracuje. Może być to wystarczający powód, aby tak duże nakłady zlecać dużym zakładom drukarskim.
Drukarnia wybrana, czas na faktyczną pracę. Wszystkie rozmowy i spotkania powinny zakończyć się wysłaniem pisemnego potwierdzenia. Nie dopuść do sytuacji w której umowa nie zostanie podpisana, szczególnie przy większych zleceniach. Pamiętaj o właściwym przygotowaniu pliku do druku, lub zleceniu tego grafikowi w drukarni z szczegółowym i zrozumiałym opisem oczekiwań. Dowiedź się o rozdzielczości pliku, formacie. Dowiedź się szczególnie przy druku cyfrowym, czy przez przypadek drukarnia nie wydrukuje Twojego pliku w przestrzeni barwnej RGB, zamiast tak jak w standardzie przestrzeni barwnej CMYK. Poproś jeśli to możliwe o próbkę wydruku. Dodatkowo zadaj pytania o transport. Wiele firm zaoferuje bardzo ciekawe ceny, a potem odbije sobie to na przykład na transporcie. Sprawdź czy firma nie ma opisanego procesu logistycznego. Przykładowo blog, który poleciłem należy do firmy, która posiada zakładkę - https://ragus.pl/logistyka/ Sprawdź czy Twoja drukarnia nie ma podobnych informacji na swoich stronach internetowych. Pamiętaj również, aby sprawdzić opinię Google o drukarni, czy opinie na innych wizytówkach firmowych.
Artykuł zewnętrzny